5 фитнес грешки, които ви пречат да постигнете резултати


5 фитнес грешки, които ви пречат да постигнете резултати
Снимка: iStock

Има толкова много грешки, които всеки човек може да направи преди, по време и след тренировка, че надали някой може да знае всичко. Например, някои хора забравят да направят загрявка преди да започнат, други пък пият големи количества вода по време на тренировка. Изводът е, че фитнесът е място, което първо трябва да проучите, преди да решите да се присъедините към него. Ето и кои са най-често срещаните грешки, които ви пречат.

1. Грешен натиск при клекове

Докато клякате, има 3 точки на крака ви, върху които трябва да приложите най-голям натиск. Това е точката точно пред палеца на крака, точката пред кутрето и петата. Ако ви е трудно да разберете дали прилагате правилния натиск върху тези точки, можете просто да свалите обувките си. Това ще ви даде възможност да усетите натиска много по-лесно.

2. Грешни обувки

Най-добрите обувки, които можете да носите за силови тренировки, разбира се, са тези с плоска подметка. Освен това, вдигането на тежести с боси крака стана много популярно напоследък, като феновете му казват, че помага за стабилност и баланс.

3. Правите набирания по грешен начин

Една голяма грешка, която можете да направите по време на това упражнение, е да оставите раменете да се местят напред и брадичката ви да излиза над дръжката. Това, което може да се случи тук, е нараняване на ротатора на рамото, тъй като има твърде много напрежение в тази област. Вместо това трябва да поставите гърдите си напред и да се опитате да достигнете с тях.

4. Лоша стойка по време на планк

Планкът е упражнение, което или обичате, или мразите, но факт, че повечето програми за упражнения го включват. Една от грешките, които можете да направите, е да държите задните си части повдигнати, а коремът ви да виси ниско. Не извивайте и гърба си, тъй като това ще натовари твърде много гръбнака ви. Просто приберете малко дупето си и стиснете глутеусите.

5. Не извличате нищо от страничните вдигания

Ако мислите, че тялото и ръцете ви трябва да са идеално изправени, грешите 100%. Лактите ви трябва да са сгънати на 20-30 градуса и не трябва да вдигате тежестите по-високо от раменете. Коленете ви също трябва да са сгънати, а торсът ви леко наклонен. Трябва да избягвате да вдигате тежестите над раменете си и близо до главата си, тъй като това ще причини повече вреда, отколкото полза.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Спорт


Реклама
Реклама

Не можеш да промениш това, срещу което отказваш да се изправиш.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама