5 лесни упражнения за облекчаване на болките в гърба


5 лесни упражнения за облекчаване на болките в гърба
Снимка: iStock/Guliver

За много от нас болките в гърба и кръста са всекидневен проблем. Вероятно се затруднявате да вържете връзките на обувките си и всеки опит да се наведете ви изнервя. Не е нужно да хвърляте излишни пари за болкоуспокояващи, тъй като те само временно ще облекчат болката. Вместо това тук ще намерите 5 упражнения, с които ще се раздвижите и ще се справите сами с проблема.

1. Отпуснете гърба си

- Седнете на земята с опънати напред крака и разстояние между стъпалата около 5-10 см.

- Навийте кърпа или одеяло и го поставете под сгъвката на краката си.

- Поставете възглавница върху краката си, наведете се възможно най-напред, докато главата ви докосне възглавницата.

- Останете в тази позиция поне 5 минути.

* Тази поза помага на мускулите на гърба ви да се отпуснат, предотвратява спазмите и възвръща бодрата стойка на гърба ви.

2. Разтегнете мускулите си

- Седнете на земята със сгънати колене и стъпала на пода.

- Балансирайте на дупе, вдигнете двата си крака и кръстосайте левия върху десния.

- Хванете лявото си стъпало с дясната ръка и дясното с лявата.

- Притиснете краката си възможно най-близко до гърдите.

- Задръжте 1-2 минути, след това се върнете в изходна позиция и повторете с размяна на краката.

*Напрегнатите мускули на гърба, бедрата и дупето може да са основната причина за болките ви, тъй като те държат тялото ви по цял ден. Качественото разтягане може да намали напрежението в тази област, а съответно и болката.

3. Отпуснете тазобедрените мускули

- Легнете по гръб с изпънати крака и ръце до тялото.

- Поставете кубче за йога под таза си.

- Оставете раменете подпрени на пода (може да подложите и кърпа).

- Останете в тази позиция около 5 минути.

* Тазобедрените мускули са част от стабилното изправено положение на тялото и са напрегнати точно колкото и гръбните. При неправилно разпределение на натоварването може да усещате силни болки в кръста.

ВИЖТЕ ТУК КАК ДА СТОИТЕ ПРАВИЛНО ПРЕД КОМПЮТЪР!

4. Притискайте сгъвката на краката си

- Намерете центъра на сгъвката точно зад коляното си.

- Натиснете точката с палеца си.

- Задръжте палеца си на мястото около 2-3 минути.

* Стимулирайки тази точка, ще отпуснете мускулите си и ще намалите болката в бедрата и кръста, причинена от притискането на спиналния нерв.

5. Седнете върху тенис топка

- Седнете на пода и поставете тенис топка под едната страна на дупето си.

- Движете се леко напред и назад докато усетите къде точно е болката.

- Задръжте топката там, сгънете съответния крак и сложете стъпалото му върху коляното на другия. Поставете ръце на пода зад вас, за да запазите баланса.

- Останете в тази позиция 1-2 минути, след това повторете на другата страна.

* Тенис топката подобрява кръвообращението в зоната на болката и я облекчава.

Етикети:

Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че сте с нас тук и сега!

Времената са трудни и ние имаме нужда от вашата помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за екипа на iWoman.bg. Благодарим ви!

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за iWoman.bg

Iwoman.bg

Още по темата


Още от Спорт


Реклама
Реклама

Няма проблем човек да се пуска по течението, стига да може след това да се върне.

Миг Джагър

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама