Ако правите тези неща, ще забравите за подутия корем


Ако правите тези неща, ще забравите за подутия корем
Снимка: iStock

Подутият корем може да бъде причинен от дисбаланс в чревната флора, ПМС, хранителна непоносимост, бактерии и други микроорганизми, които живеят в червата и помагат за смилането на храната. Д-р Ашкан Фархади, гастроентеролог в медицински център MemorialCare Orange Coast в Калифорния, дава някои съвети за временно подуване на корема:

Ходене

Ходенето може да помогне при подуване на корема, защото стимулира храносмилателната система да започне да работи, а изследванията показват също, че хората, които спортуват редовно, са по-малко склонни да имат газове в червата си, отколкото тези, които не спортуват.

Солена вана

Солта се използва за облекчаване на стреса, който често засяга червата и може да забави мускулните контракции, така че ваната ще помогне на тялото да се отърве от храната в червата, казва Фархади.

4 ХРАНИ, КОИТО НАТРУПВАТ НАЙ-МНОГО РАДИАЦИЯ

Храносмилателни ензими или пробиотици

Подуването може също да бъде свързано с дисбаланс в чревната флора, бактерии и други микроорганизми, които живеят в червата и помагат за храносмилането, а понякога и хранителни добавки като храносмилателни ензими, пробиотици и пребиотици.

"Изследванията свързват определени видове пробиотици с подуване на корема, така че потърсете пробиотици, които съдържат бактериите Bifidobacterium lactis HN019, Bifidobacterium lactis Bi-07 и Lactobacillus acidophilus NCFM", съветва Фархади за "Mind Body Green".

Много вода

Дехидратацията причинява по-тежки изпражнения в червата, които могат да ви накарат да се почувствате подути, каза Фархади и препоръча мъжете да се пият общо около 15 чаши течност на ден, а жените около 11 чаши.

7 ЗНАКА, ЧЕ НЕ ПИЕТЕ ДОСТАТЪЧНО ВОДА

Храни, богати на фибри, но в умерени количества

Въпреки че повечето хора вярват, че храните, богати на фибри, са полезни за здравето, тъй като помагат за растежа на здрави бактерии, те също могат да стимулират растежа на лоши бактерии, които могат да произвеждат повече газове и да причинят подуване, обяснява д-р Фархади и препоръчва първо да се консумират по-малко фибри, а след това бавно да се увеличават, за да се постигне период на толерантност.

Как да се борим с подуването в дългосрочен план:

"Важно е да се обърне внимание на храненето и как се чувствате след консумация на определени храни", каза Фархади. Той съветва да избягвате суровите храни след 16:00 часа, тъй като те обикновено съдържат много фибри.

"Също така може да ви помогне да се храните по-бавно, да дъвчете добре храната и да не ядете късно през нощта", обясни той и добави, че е добре да консумирате храни, които намаляват подуването, като краставици, авокадо, джинджифил и кисело мляко.

Ако подуването на корема е постоянен проблем, Фархади препоръчва да посетите лекар, който ще ви посъветва да направите специфични промени в храненето или тест за непоносимост към храни.

Източник: БГНЕС

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама
Реклама

Разбрах, че когато имаш истински интерес към живота и любопитен живот, сънят не е най-важното нещо.

Марта Стюарт

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама