Това са НАЙ-полезните зеленчуци


Това са НАЙ-полезните зеленчуци
Снимка: iStock/Guliver

Това са зеленчуците, които по-често трябва да консумирате, за да бъдете здрави.

Морков

Съдържа витамини от група В, С, Е, както и К. В моркова има каротин - вещество, което в човешкото тяло се превръща в витамин А, който има благоприятен ефект върху състоянието на очите. Морковите са много полезни и вкусни. Трябва да се отбележи, че те имат благоприятен ефект върху имунната система.

Домати

Те са богати на витамин С, калий, фолиева киселина и витамин К. Но повечето от всичко доматите са ценни с това, че са основен източник на мощен антиоксидант, който намалява риска от сърдечно-съдови заболявания и рак. Между другото, нашият организъм е в състояние да обработва само една малка част от това вещество. Специалистите препоръчват 22 мг на ден. За целта е достатъчно да похапвате по две супени лъжици доматено пюре.

Лук

Този зеленчук е естествен антибиотик, който ни предпазва от грип. Витамините и минералите, които ще съдържат в него, се борят с вирусите и укрепват горните дихателни пътища. Те убиват голям брой микроби, включително и стрептококи, дизентериен, дифтерия и други. Поради това, през есента и през зимата задължително трябва да включите лук в дневния хранителен режим!

ПЛОДОВЕТЕ, КОИТО ТРЯБВА ДА ВКЛЮЧИТЕ В МЕНЮТО СИ

Чесън

Много хора наричат чесъна "супер храна" и това е абсолютно вярно. В крайна сметка, чесънът съдържа голямо количество на алицин, който има множество лечебни свойства. В допълнение, този зеленчук е в състояние да намали лошия холестерол и кръвното налягане и също така няма никакви калории.

Броколи

Съдържат голямо количество фибри, протеин, калций, калий и витамин С. Те запазват своите полезни свойства както в прясна, така и в замразена форма. Затова се опитайте да ядете броколи толкова често, колкото е възможно.

Патладжан

Съдържа голямо количество фибри, пектин, протеини, калий, калций, фосфор, желязо, магнезий, натрий, витамини С, В1, В2, В5, PP. Ето защо трябва да го включите в диетата си.

Бяло зеле

То има благоприятен ефект върху храносмилателната система, стимулира обмяната на веществата, нежно почиства тялото, премахва токсини и намалява холестерола. Похапвайте си повече зеле, особено през есента.

Цвекло

Този зеленчук е източник на естествена захар. Цвеклото е богато на витамини и микроелементи, сред които са йод, магнезий, калий, калций, желязо и фосфор. Подобрява храносмилането и метаболизма, премахва токсини от тялото, има благоприятен ефект върху работата на стомаха, черния дроб и сърдечно-съдовата система.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама
Реклама

Tайната на успеха - не бързайте.

Мария Кюри

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама