Кои упражнения да правите и кои НЕ, ако ви болят коленете


Кои упражнения да правите и кои НЕ, ако ви болят коленете
Снимка: Facebook

Ако живеете с някаква болка в коляното, последното нещо, което бихте искали да правите, е упражнение, което още повече ще засили неразположението. За щастие, има множество модификации на някои от най-известните упражнения, които са не само безопасни, но и полезни за здравето на вашите стави. Ето кои тренировки са вредни за коленете ви и кои са отлични заместители.

1. Бягане на асфалт vs Бягане на трева

Джогингът е отлично упражнение за цялостното ви здраве, но ако имате проблеми със ставите, е редно да го избягвате. Все пак, не е нужно да се отказвате изцяло, тъй като има лесна модификация, която намалява натиска. Вместо да бягате по бетон или асфалт, потърсете по-меки повърхности - чакъл, трева или омекотяваща настилка.

В случай, че бягането навън не е опция за вас, но искате пък искате малко кардио в тренировката си във фитнеса, заменете бягащата пътека с елиптична. Втората имитира същите движения като бягането, но е много по-нежна към коленете.

4 ПОЛЗИ ОТ HIIT ТРЕНИРОВКАТА

2. Ритници от земя vs Ритници от стол

Ритниците са страхотна тренировка за оформяне на задните части, но могат да бъдат истински кошмар за коленете ви. Един прост трик, за да направите упражнението безболезнено, е да използвате 2 или повече постелки, които биха „смекчили удара“ на коленете ви.

Другият и по-ефективен вариант е да опрете лактите си на пейка или стол, така че коремът ви ви да остане успореден на пода. Повдигнете единия крак зад себе си и го сгънете в коляното. Отдръпнете се с петата и усетете стягането на мускулите на дупето. Сменете краката и повторете.

3. Напади vs Мостове

Ако коленете ви са твърде слаби за напади, има чудесен заместител на това упражнение - мостове. Може да ви се струва странно, но те активират същите мускули като нападите, така че няма да пропуснете нищо.

4. Лицеви опори на колене vs Лицеви опори върху топка

Много хора, които не могат да правят класически лицеви опори, избират да модифицират упражнението и да го правят с опора коленете си. Това не само е много вредно за ставите, но и не прави кой знае какво за тялото ви като цяло. За сметка на това, топката за упражнения е чудесен помощник. Поставете краката си върху топката и поемете тежестта с ръцете си. Дръжте корема и гърба изправени. Спуснете гърдите и раменете надолу към пода.

Етикети:

Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че сте с нас тук и сега!

Времената са трудни и ние имаме нужда от вашата помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за екипа на iWoman.bg. Благодарим ви!

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за iWoman.bg

Iwoman.bg

Още по темата


Още от Спорт


Реклама
Реклама

Разбери какво обичаш и го следвай, без значение какво ще ти струва.

Анджелина Джоли

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама