Как да увеличите нивата на окситоцин в организма


Как да увеличите нивата на окситоцин  в организма
Снимка: iStock/Guliver

Окситоцинът е хормон, познат също като хормон на щастието. Той се синтезира от паравентрикуларното ядро в хипоталамуса, оттам се складира в задния дял на хипофизата, откъдето се и отделя в кръвния поток. Секретира се по време на раждане, тъй като предизвиква ритмичното свиване на матката по време на родилния процес. Неговата секреция се потиска от половите хормони, за да се осигури безпрепятствено вгнездяване на яйцеклетката в матката. Той има отношение и за установяване на положително социално поведение майка-дете. Също така спомага за по-бързото възстановяване на матката след раждане. Окситоцинът е важен, за да сме в добро настроение, затова ви предлагаме 6 натурални начина как да повишите нивата му в организма.

1. Всяко физическо докосване е полезно

Това могат да бъдат прегръдки, целувки... В действителност, когато се появят такива усещания, две области на мозъка на човек се активират. Те отговарят за хубавите емоции и удоволствието. При полов акт значително се увеличава нивото на окситоцина.

2. Мили думи

Окситоцинът се активира не само при докосване, но нивото му може да се увеличи и от хубави думи на признателност или подкрепа. Добротата и грижата са двете неща, които стимулират производството на хидравлични хормони в организма. Освен това, действия, насочени към благосъстоянието на дадено лице или обществото като цяло, могат да подпомогнат нарастването на нивата на окситоцин в тялото на човек.

3. Смейте се повече

Това е причината, поради която децата, които вечно си играят и се забавляват, са по-щастливи. Още повече, че усмивката е заразна и веднага може да се предаде на други хора. Не спирайте да се усмихвате и ще видите как ще се заредите с хубави емоции.

НЕВЕРОЯТНИТЕ ЕФЕКТИ НА УСМИВКАТА

4. Молете се или медитирайте

Ако човек се моли и медитира, тялото малко по малко оздравява, защото тези действия ни помагат да се отървем от натрупания стрес, да регулираме кръвното налягане, както и да нормализираме баланса на тялото.

5. Правете повече физически упражнения

С по-честото практикуване на йога, аеробика, бързо ходене и т.н., мозъкът се стимулира да освобождава повече окситоцин. Следователно упражненията не само помагат да се контролира телесното тегло, но също така подпомагат хормоналното здраве на човешкото тяло.

5 ЗНАКА, ЧЕ ОРГАНИЗМЪТ ВИ СЕ НУЖДАЕ ОТ ПОВЕЧЕ ВИТАМИН С

6. Не задържайте емоции в себе си

Няма причина да задържате чувствата в себе си. Ето защо е нужно винаги да си казвате каквото ви е на сърцето, да не криете нито радостта, нито мъката си. Натрупването на прекалено много емоции очевидно създава стрес и дори води човек до депресия. Отрицателните трябва да бъдат отстранени веднага, затова се обградете с близки хора и правете само любимите си неща.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама
Реклама

Старостта не е място за глезени момиченца.

Бети Дейвис

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама