Невероятните ползи на кълновете за здравето


Невероятните ползи на кълновете за здравето
Снимка: iStock

Ако се стремим към здравословен начин на живот, няма начин да минем без тази изумителна храна – кълновете. Днес ще ви разкажем защо.

При покълване на зърната в тях настъпват качествени промени – белтъчините се превръщат в аминокиселини, нишестето в захари, а мазнините в мастни киселини. Предимството на живата храна е в това, че тя съдържа пълен набор протеини, витамини и минерали. Лесно се смила и усвоява от организма, лекува ни и ни подмладява. Освен това има алкално действие, което забавя процесите, свързани с окисляване на клетките и стареенето. За храненето с кълнове няма ограничения – то е полезно за всички възрасти. Покълналите зърна на бобовите култури съдържат толкова протеини, колкото и в месото, но при усвояването им, в организма ни не постъпват холестерин и антибиотици. Кълновете ни доставят всички микроелементи, които регулират обмяната на веществата. Богати са на биоактивни вещества – ензими, фитохормони и антиоксиданти, които неутрализират вредните химически вещества в клетките.

Житните заздравяват костите

Житото обогатява кръвта с кислород, изчиства от организма излишния холестерол и токсини. Усилва зрението и заздравява костите. Освен, че са с приятен вкус, житните кълнове усилват сърдечносъдовата и имунната система и подмладяват организма.

От люцерна стават хрупкави и вкусни салати

Според познавачите, кълновете от люцерна са вкусни и хрупкави и с тях се приготвят апетитни салати. Доставят на организма ни витамините А, С, Д, Е, К, В1, В2, В6, В12, фолиева киселина, фосфор, калций, магнезий, желязо, мед, манган, влакна и протеини.

Соевите помагат срещу стрес

Богати са на мазнини, протеини, минерали и витамини. Те са нискокалорични, засилват имунната система и помагат срещу стрес. Съдържат калций, каротин, желязо, витамин А, С, В1, В2.

ЛЕЧЕБНИТЕ СВОЙСТВА НА КАРТОФА

Покълнала леща срещу пролетната умора

Лещата стимулира образуването на женски хормони и се препоръчва на жени в менопауза. Тя доставя на организма каротин – мощен антиоксидант, от който организмът синтезира витамин А. В 100 г кълнове има 4 мг каротин. На вкус са леко стипчви и сладникави. Богати са на желязо и помагат на организма да се справи с пролетната умора и анемията.

Граховите зрънца повишават потентността у мъжете

Покълналите грахчета съдържат витамини от групата В, белтъчини и аминокиселини. Фолиевата киселина у тях действа благоприятно на кожата и косата. Препоръчват се на мъжете, тъй като съдържат лецитин и цинк, които повишават потентността. Богатото съдържание на целулоза понижава холестерина в кръвта, укрепва сърцето и кръвоносните съдове.

Слънчогледови при чернодробни проблеми

Богати са на протеини, забавят стареенето, помагат при сърдечносъдови и жлъчно-чернодробни заболявания. Съдържат аминокиселини, калций, кобалт, йод, мед, желязо, флуор, магнезий, фосфор, цинк.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Здраве


Реклама
Реклама

Светът е огледало на твоите мисли, чувства и действия и винаги ще ги връща обратно към теб.

Дийпак Чопра

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама