В офиса: Как да се справите с колегата, който ви "лази по нервите“


В офиса: Как да се справите с колегата, който ви "лази по нервите“
Снимка: iStock

Знаете ли, че повече от 90% от служителите имат поне един колега на работното място, който ги дразни, според проучване от 2022? Но въпреки това колко всеобхватни могат да бъдат досадните колеги, няма практическо правило как да се справяте с тях.

Даниел Голман е психолог и автор на бестселъра от 1995 г. „Емоционалната интелигентност: Защо има повече значение от коефициента на интелигентност“. Той дава няколко насоки за справяне с колегата, който ви „лази по нервите“.

Вижте още: 5 неща, които милениалите търсят на работното място

Самоосъзнаване

Първата стъпка за справяне с такъв тип проблем е да се свържете със себе си, докато сте около въпросния човек.

„Важно е да знаете какво чувствате и как то оформя възприятията ви, мотивацията ви, действията ви и дали вреди на представянето ви или не. Това ви кара да разпознаете и облечете в думи случващото се.“ Като идентифицирате кои действия намирате за задействащи, можете по-добре да ги предвидите и да се регулирате.

Самоуправление

Преди да влезете в офиса, обрънете внимание на себе си. Поговорете си наум неща от сорта на: „Добре, ще прекарам два часа с този човек, който знам, че ме дразни. Не трябва да реагирам, той не ме каае, няма връзка с мен."

Можете също така да „подготвите физиологията си“. Практики като дишане в кутия могат да ви помогнат да се отпуснете.

„Това всъщност измества вашата физиология от възбуда на симпатиковата нервна система, която е режимът на стрес и безпокойство, към парасимпатиковата, която е режимът на отпускане и възстановяване“, казва той.

Вижте още: 6 дигитални сфери, в които работят съвременните жени

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

Ако накараш човек да се усмихне, променяш света. Може би не целия свят, но поне неговия.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама