Учени: Ето как да подобрите качеството на съня си


Учени: Ето как да подобрите качеството на съня си
Снимка: iStock/Guliver

Всяка нова година мислим какво бихме променили в живота си. Обещаваме си да се храним здравословно, да правим упражнения и да имаме цялостно по-висока физическа активност.

Както посочват експертите, на първо място трябва да се съсредоточим върху качествения и добър сън.

Вижте още: Ползи и вреди от употребата на пчелен прашец

Добрият сън има положителен ефект върху доброто настроение, подобрява нивото на енергия, така че по-лесно се постигат мечтите и целите.

Как да спим по-добре?

Един от съвети за здравословен и качествен сън е да направите график на спането си, колкото и странно да звучи.

"Ако времето за сън и събуждане се променя от ден на ден или през уикендите, вашият ритъм на сън не е предвидим и тялото не знае как да реагира. Събуждайте се по едно и също време всяка сутрин", казва психологът и експерт по съня Майкъл Гранднър .

Тези храни и напитки нарушават качеството на съня

Не пийте алкохол, за да успокоите нервите си или да заспите. Алкохолът може да ни помогне да заспим, но има възможност да прескочим някои от етапите на съня, което не е добре за здравето.

Тялото трябва да преживее и трите етапа на съня – лек сън, REM и дълбок сън – за да се възстанови напълно.

Кофеинът не се препоръчва следобед, както и тежките подправки, които причиняват киселини или други храносмилателни проблеми.

Полезни навици преди заспиване

Елиминирайте синята светлина и шума преди заспиване. Преди да легнете вземане на топла вана или направете йога за отпускане.

Спалнята трябва да хладна и без електроника. Науката  казва, че почиваме по-добре при по-ниски температури (15 до 20 градуса по Целзий).

Вижте още: Невероятен пробив в борбата с рак и Алцхаймер, ето какво откриха

Синята и други LED светлини, излъчвани от лаптопи, смартфони и телевизори, пречат на производството на мелатонин (хормона на съня) в тялото ни.

Колкото и нормално да изглежда работата от леглото, не е добре, защото спалнята е място за спане.

"Независимо дали е началото на нощта или средата на нощта, ако сте будни 20 или 30 минути, станете и рестартирайте. Не бива да лежите буден в леглото, без сън. Лежането будно в леглото може да създаде асоциация в мозъка ви, която може да доведе до хронично безсъние. Вместо да бъде място за почивка, където да заспите спокойно, леглото ви ще се превърне в обезпокоително място, където се мятате и сте уморени", казва Майкъл Гранднър.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Здраве


Реклама

Знаете ли защо понякога сме разочаровани? Защото вярваме , че другите са готови да направят за нас това, което ние бяхме направили за тях.

Елиф Шафак

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама