Жени, aко тренирате с тежести, няма да станете културистки

  • Жени, aко тренирате с тежести, няма да станете културистки
    Дата: Снимки: iStock/Guliver
Дата: 21.05.2020 Снимки: iStock/Guliver
Iwoman.bg

Масовите заблуди за тренировките с тежести могат да бъдат толкова далеч от истината, че вероятността тази нощ Крис Хемсуърт да влезе през прозореца, яхнал бял кон, и да ви остави бяла роза до възглавницата, е значително по-голяма.

И макар в по-голямата си част тези заблуди да са унисекс, има такива, които касаят жените повече от мъжете. Митът, с който предстои да ви запозная, се отнася до силовите тренировки при жените и накратко го засегнахме в статията 13 фатални мита за храненето и тренировките.

Ако вдигам тежести, ще стана "културистка" – мит за тренировката номер 1 сред жените.

Няма жена, влязла или не, в залата, която да не е била сполетяна от тези разсъждения. Това е вечният стереотип как тренировката с тежести ще увеличи обема на мускулите до неузнаваеми размери. Вие рязко и неусетно ще придобиете облика на дългогодишен тежкоатлет или най-малко културист от конкурса Мистър Олимпия. Вярва ли ви се?

Защо няма да станете "културистка" и няма да направите огромни мускули, ако тренирате с тежести:

- Няма тестостерон, няма мускули. При жените той е с 15-20% по-ниска концентрация, което е критично при изграждането на мускули. Освен това при дамите са по-високи и нивата на другите два хормона, противоположни на тестостерона – естроген и прогестерон.

- Класическите тренировъчни модели за сила и мускулна маса се различават от обичайната тренировка при дамите. Тренировките, обвързани с повишаването на мускулната маса, не импонират на обичайната тренировка за едно момиче в залата. Те са свързани с големи тежести (разбирайте над 80% от максималната сила за дадено упражнение), серии от 6-10 повторения и дълги почивки, често достигащи до над 2 мин.

- Не тежестите, а храната са причина за вариациите в теглото на трениращия/та, а заедно с това и в обема на тяло му/й. Казвам тяло, защото: Обем, постигнат със свръхприем на храна, често се дължи на мазнини и водна задръжка, а не и на мускули.

- БОНУС: тренировката с тежести помага в борбата срещу остеопорозата. Подпомага укрепването на опорно-двигателния апарат, ставните връзки и сухожилията. Забавя процесите на стареене, както и на намаляване плътността на костите.

НАУЧЕТЕ ТУК КОИ СА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ГРЕШКИ НА ЖЕНИТЕ С ТЕЖЕСТИТЕ!

 

Автор: Стефан Терзийски, bestefficient.com/bg

-------------------------------


#ОстаниВкъщи, бъди отговорен!

iWoman e с теб!

Всичко ново за коронавируса - ТУК!

Instagram

Етикети:

Общо коментари | 0  Напиши коментар
Твоят коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.