Кои са най-добрите тренировки за психично здраве


Кои са най-добрите тренировки за психично здраве
Снимка: iStock/Guliver

Знаете ли, че упражненията могат да играят огромна роля в поддържането на здрав ум? Според Барбара Носал, главен клиничен директор в Академията на Нюпорт, 30 или повече минути, прекарани в дори лека тренировка „увеличават производството на серотонин - невротрансмитер, свързан с регулирането на настроението, социалното поведение, съня, апетита и паметта.“ Ето кои са тренировките, за които е научно доказано, че се грижат за доброто ви психично здраве.

1. Катерене

Продължителното ходене е полезно за вашето психично здраве. В проучване от 2013 година, проведено в Харвард, участниците, които вървели бързо около 40 минути 5 пъти седмично, подобрили с до 60% симптомите на лека до умерена депресия. Още по-добър ефект оказва ходенето сред природа. Защо? Хората, които прекарват време сред природата веднъж седмично, са с по-ниска сърдечна честота и са по-добре подготвени да се справят със стреса.

2. Танци

В допълнение към подобряването на сърдечно-съдовото здраве, баланса и силата, танците са и адски забавни (особено, ако практикувате с приятелки). Танцуването може да намали тревожността, да увеличи самочувствието и да подобри психологическото благополучие.

КАК ДА ИЗВАЕТЕ ПЕРФЕКТНО ДУПЕ СПОРЕД ФОРМАТА МУ?

3. Вдигане на тежести

Оказва се, че с повишаването на физическата сила, психическата също се повлиява положително. Вдигането на тежести намалява симптомите на депресия и дори свежда до минимум рискът за бъдещи проблеми в настроението. Интересното е, че количеството тренировки не са толкова от значение. Независимо дали го правите 2 пъти седмично, или 5 пъти, ползите за психичното здраве са идентични.

4. Йога

Тук няма изненада - йогата е страхотна опция за подобряване на настроението и намаляване нивата на стрес. Благодарение на редовните упражнения, в дългосрочен план можете да намалите сърдечната честота, да понижите кръвното налягане и да улесните дишането.

Етикети:

Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че сте с нас тук и сега!

Времената са трудни и ние имаме нужда от вашата помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за екипа на iWoman.bg. Благодарим ви!

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за iWoman.bg

Iwoman.bg

Още по темата


Още от Спорт


Реклама
Реклама

Елегантността е единствената красота, която никога не избледнява.

Одри Хепбърн

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама
Реклама